Erzsébettáborban voltunk – őszi osztálykirándulások

„Igazolt hiányzás” élményekkel

Az Erzsébet táborok őszi és tavaszi kirándulásait hívjuk így, hiszen tanítási időben tartandó osztálykirándulásokra lehetett pályázni. A tavasz folyamán 3 osztályfőnök gondolta úgy, hogy szívesen vinné el tanítványait Zánkára, ezért 45 felső tagozatos diákkal és 5 tanári kísérővel utaztunk szeptember elején 3 napra a Balatonpartjára.
Ez nem az az a Zánka, ahol nyáron a vakáció ideje alatt táboroztunk, hanem a régi „úttörőváros”. Őszintén bevallom engem az is motivált a pályázat beadása közben, hogy megnézzem miként újította fel Magyarország kormánya ezt az üdülőkomplexumot, ahol egyszerre egyidőben 3500 diák táborozhat. Nem csalódtam, sőt, néhol csak ámultam, bámultam. Felújították a szálláshelyeket minden szobába kialakítottak vizes blokkokat, új ágyak, matracok, ágyneműk, szekrények kerültek a szobákba. Átalakításra kerültek az étkezők, teremfelelősök várták a gyerekeket, hogy az eligazodást segítsék, építettek színháztermet, multicsarnokot, és felújították a Balaton partján a strandot is. Mindezeket egy színes varázslatként kell elképzelni. A programkínálat valamivel kevesebb volt, mint ami a nyári táborok alatt tapasztalható volt, de azért nem unatkoztunk. Voltunk hajókiránduláson, vicces fizikai kísérletek előadáson, a színházban megnéztük a Székely menyecske és az ördög című előadást, íjászkodtunk, számháborúztunk, csapatépítőfeladatokat játszottunk és az esti szórakozások keretében részt vettünk Veréb Tamás koncertjén, másnap táncoltunk a diszkóban is. Kánikulára jellemző időjárást fogtunk ki szeptemberben, így aki bátor volt, az megmártózhatott a Balaton 20 fokos vizében is. Hazafelé megálltunk Balatonfüreden. Programunkba belefért még egy kisvasutazás várásnézéssel egybekötve. Miután megsimogattuk a halász csizmáját a kikötőben, boldogan indultunk Alcsútdoboz irányába azzal az érzéssel, hogy ide még visszajövünk.
Ismét adtunk egy különleges élményt a gyerekeknek, melyet köszönök a támogató szülőknek és kollégáimnak: Judit néninek, Bori néninek, Marika néninek és Péter bácsinak. Reméljük a gyerekek is olyan jól érezték magukat, mint mi.